En gång för alla.

Till alla er som ser Marie som "bortglömd", och anser att Amanda Jenssen är så himla mycket större.

När Marie släppte sin skiva i December hade hon en signeringsturné. Efter det hade hon en vanlig turné, som man har när man släpper en skiva.

Det är precis vad Amanda gör nu, hon släppte sin skiva i somras samt turnérade vid samma tidpunkt.

Dessutom har Marie turnérat med både Barnens Allsång och Rix Fm. Och för alla er som anser att Barnens Allsång är "töntigt"; är det inte bra egentligen, att hon försöker nå ut till en bredare publik? Så hon inte bara riktar sig till en enda målgrupp?

Hon uppträdde också på Boulevardteatern i Oktober.

Anledningen till att Marie "inte syns", är att folk som inte är insatta i henne inte märker att hon gör saker hela tiden. Jag menar, jag har ingen koll på vad Amanda gör just precis nu.

Madonna turnérar inte heller nu. Är hon också bortglömd då? Tänk efter och fäll era kommentarer när ni står med facit i hand!!!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: cool blogg :)

2008-11-04 @ 17:37:49
URL: http://linez.blogg.se/
Postat av: Robert

Marie är bortglömd.

2008-11-05 @ 09:19:32
Postat av: SANAZ

Tjohoo :) ville bara tipsa om en utlottning av juicy couture set på min sida.

kram

2008-11-05 @ 13:56:01
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej, läs min blogg!

Behöver hjälp med min heather.

Den nya eller den jag har nu. RÖSTA! :) ha en bra dag.

2008-11-05 @ 15:57:29
URL: http://ffjidaa.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej, läs min blogg!

Behöver hjälp med min heather.

Den nya eller den jag har nu. RÖSTA! :) ha en bra dag.

2008-11-05 @ 15:57:31
URL: http://ffjidaa.blogg.se/
Postat av: Robban

Nja, jag respekterar din åsikt och smak.

Har väl aldrig riktigt varit så fascinerad av fröken Picasso, men smaken är ju olika som tur är...

Amanda släppte sin skiva i våras och sin första "egna" hit-singel förra vintern, så hon har hållt på ett bra tag med sitt turnerande. Vad beträffar Madonna har jag för mig att hon turnerar med Robyn som förband för att jubilera sina i år fyllda 50...



Du har en snygg blogg och är man intresserad av Picasso är den jättebra, så lycka till! :)



För övrigt är bloggandet med serie-strippar i full gång på min sida igen nu, så välkommen...

2008-11-05 @ 22:34:51
URL: http://bilderobubblor.blogg.se/
Postat av: SANNA

sugen på en superstor gosig halsduk?

www.tanzanit.blogg.se



FIN BLOGG!

2008-11-09 @ 14:13:01
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: johanna

Marie är ju så sjukt mycket bättre en Amanda =) Kramar

2008-11-13 @ 10:30:35
URL: http://johannnaee.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha. fast Madonna turnerar faktiskt;) Dock kan de ju vara så att turnen just är över. Men ja, Amanda syns mer i Media än Picasso, därför kanske man tycker att Marie känns lite "bortglömd"

2008-11-15 @ 11:22:51
Postat av: Egon

Marie är bortglömd. De är ingenting du kan komma ifrån. Bara idol-singeln är den enda som lyckas ta sig in på Sveriges topp 60 singellista. Amanda har haft 4 topp 40 hits från sin debut och dessutom spenderat nästan 7 månader med albumet på albumlistan. Motsvarande för Marie va knappt 3 månader.



Amanda är ute på höst-turné och spelade inför över 100 000 personer i somras ihop med Magnus uggla. Hon turnerar dessutom med ett ritkgit back-upp band.



Deltagandet i barnens allsång är, hur du än vill se på de ett tecken på att populariteten inte finns kvar.



Hon hade en musikkarriär innan idol, den tog slut, och de är precis vad den här också håller på att göra.



Hon är ingen Måns, danny, darin, Amanda osv som levererat hit efter hit och hon är ointressant ur ett medialt perspektiv också medans Amanda ses som en cool rock-brud.



Deltagande i barnens allsång

2008-11-25 @ 15:37:32
Postat av: Camilla

Jag tycker att Marie är en sjuhelsickes bra sångerska och älskar hennes skiva. Man behöver verkligen inte vara så "stor" som Madonna för att klara sig som sångerska.

Sen tycker jag faktiskt att det är ganska så idiotiskt att fortsätta att jämföra Marie med Amanda. Är där fortfarande nån tävling igång?!

Tack och lov finns det sångerskor/sångar för allas smak.

Så jag hurrar för mångfalden inom musikbranschen.

PS. Fin blogg. :)

2008-11-30 @ 18:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0